2017. október 30., hétfő

Mi az igazság?


       Hányszor vagyunk biztosak abban, hogy az igazság nálunk van. Házasságunk elején a férjemmel vitázva, meg voltam győződve, hogy csak nekem lehet igazam, és nem értem, hogy miért  nem  látja  be  ő  is.  Aztán  amikor  egy  ilyen  vita  után gondolkodni  kezdtem,  arra jutottam, hogy nyilván a férjem éppen ugyanezeket gondolja, és ha jobban belegondolok neki is igaza van a saját szempontjából, de hát mégis…. Aztán ahogy telt az idő, abban kellett megerősödnöm, hogy nem is olyan nagy ügy az, amiért annyira küzdöttem, ami miatt fal kezdett közöttünk épülni.  
Képtalálat a következőre: „embereket elválasztó falak”   Azután látva mások kapcsolatát, abban erősödtem meg, hogy a nagy igazságaink falakat emelnek, válaszfalakat házasságban, testvéri kapcsolatokban, szülő-gyerek kapcsolatban, barátságban. Néha banális dolgokon nem képesek emberek továbblépni. 
A mai igében Jézus az igazságról beszél Pilátusnak. "Én azért születtem, és azért jöttem a világba, hogy bizonyságot tegyek az igazságról... Pilátus ezt kérdezte tőle: Mi az igazság?" (Ján. 18, 37,38)
      Milyen érdekes, hogy Pilátus kérdezi meg Jézustól, hogy mi az igazság, amikor neki kellene az igazságot képviselnie.  Milyen szomorú, hogy a tömeg Jézus és Barabbás közül, Barabbás igaza mellett áll ki, vagyis, hogy méltóbb a szabadon bocsátásra a rabló, mint Jézus. Annyira a mi igazságainkról szól ez is. Barabbást választjuk Jézus helyett ....
magunktól. Barabbást, akit a tömeg kiabál, akire csak érdekből lehet igent mondani. Barabbást, akihez nincs különösebb közük, arra könnyű igent mondani, de ezt tesszük mi is. 
    Emberi igazunk mögött mindig önérdek húzódik. Mindig én vagyok benne fontos. A „mi” meghal, és csak az „ÉN” növekszik, illetve a kapcsolatainkat végérvényesen elválasztó falak. Mennyivel másabb, amit Jézus képvisel. Az Ő igazsága a kereszt. Jézus igazsága, hogy meglátjuk az "én" mögötti "MI"-t, emberi kapcsolatainkban. Az Ő igazsága, hogy áldozatot hoz értünk, és erre tanít bennünket is. Milyen gyógyító egy kapcsolatban is, ha Jézusért elmegyek arra a második mérföldre….  Ha Jézusért meglátom a másik szempontját, ha Jézussal elköteleződve elkezdődhet a kapcsolat helyreállítása. Először Jézussal, hogy gyógyító változás lehessen életünk minden olyan területén, ami elromlott. Egy házaspár jutott eszembe, akik a válás szélén álltak. Nagyon viharosak voltak már a napjaik, elviselhetetlen volt a közelükben lenni. A hívő feleség már nem bírta. Amikor végül Jézus tett rendet a kapcsolatukban. Látványos volt a változás. A férfi nem a saját igazát fújta, hanem meglátta Jézus igazságát. Megértette, hogy nem elég a szavak szintjén képviselni a Mi-t, hanem megtanulta megélni. És a feleség is megtanulta, hogy nem a falakat kell építeni, hanem a kapcsolatot Jézussal, és egymással. Csodálatos átalakulás ment végbe bennük, és közöttük… Remélem tudunk ebben reformálódni mi is valamennyien.

                                                                                                                         

                                                                                                                          Gergelyné Molnár Lívia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése